Nizip Çayına Zehir Akıyor

Gaziantep Organize Sanayi Bölgesi’nden arıtılmadan veya yetersiz arıtmayla bırakıldığı öne sürülen kimyasal atıkların Nizip Çayı’na karışması, yaklaşık 30 köyde yaşamı ve tarımı olumsuz etkiledi. Köylüler ve CHP Gaziantep Milletvekili Hasan Öztürkmen, duruma tepki göstererek acil çözüm çağrısında bulundu.

Köy dernekleri başkanları İlhan Aslan ve Öner Deniz seslerini yükselterek, Çevre felaketi boyutuna ulaşan bu kirlilik bölgede ciddi sağlık ve ekolojik sorunlar doğurduğunu dile getirdiler.

Kokusundan Duramıyoruz

Bir zamanlar balık tuttukları dereden şimdi zehir aktığını belirten köylüler, “O güzelim suların aktığı dereden artık kimyasal zehir aktığını görmek bizi üzüyor. Tarlalarımızı, bahçelerimizi heder etti. Üstüne bir de kokusundan duramıyoruz. Şehrin zengini para kazanırken bizim hayatımız mahvoluyor. Buna bir an önce adam gibi bir çözüm bulsunlar" diye tepki gösterdi.

Öztürkmen’den Tepki

CHP Gaziantep Milletvekili Hasan Öztürkmen de Nizip Çayı’nda yaşanan kirliliğe dikkat çekti. Meclis’e girdiği günden bu yana defalarca Nizip Çayı’nı Meclis gündemine getirdiğini belirten Öztürkmen, yetkililerin sessizliğine tepki gösterdi.

İnsanların Ve Hayvanların Sağlığını Tehdit Altında

Verilen sözlerin tutulmadığını söyleyen Öztürkmen, sanayi atıkları nedeniyle oluşan kirliliğin hem doğayı katlettiğini hem de insanların ve hayvanların sağlığını tehdit ettiğini belirtti.

100 Yıllık Ceviz Ağaçlarımız Kurudu

Öztürkmen, “Yıllardır bu sularla kirlenen toprakların da temizlenmesi gerekiyor.
Daha kaç insanımız hasta olacak?” diye sordu. Sanayi bölgesinin büyümesinin bedelini Nizipli köylülerin ödememesi gerektiğini belirten Öztürkmen, “Sanayimiz büyüyor ama sanayiden çıkan atıklar köyümüzü nefessiz bırakıyor. Köylerde sinekten, sivrisinekten geçilmiyor. 100 yıllık ceviz ağaçlarımız kurudu." dedi.

Benzer Videolar